May 14, 2012

selesai bagi hadiah ibu dan menyambung diy

ok..alkisah bersambung.
Hari sabtu,seperti dijanjikan aku da glemer besama ibu tersayang menuju ke KLCC untuk jumpa Shelly,sales marketing oh!Bulan.Sampai je ktrg berjalan2 dulu sementara menunggu mereka2..and finally jumpa dia jgk kat kaunter Estee Lauder.

Minah mekap kitorang ni xdelah terer mekap pon.Biasa jer.Aku xde rasa perubahan besar pon pada muka..macma biasa je,cuma mak aku nampak up to date skit.hahaha..hadiah estee lauder tu drg post Isnin.Tak sempat katanya.Camera Canon tu,i dapat ixus yg kaler biru.hooray!Sapa nak kasik weh?Seronok..dilayan cam puteri la hari tuh naik kereta drg..ade driver bawakkan sampai restoran Bijan..sampaila balik,Kitorang,bertemu dgn lagi 2 lovely daughters and mothers..smpailah one of them,sebut cerita pasal Arwah Rara Zikry.Rupanya,she was one of the 8 kawan baik rara.So i heard true story from her pasal arwah.Quite sad actually...she was so lovely.Aku pernah terbaca sekali pasal this girl..so when she started to story,i recall back la..which one.Al Fatihah untuk beliau yg pergi last year.i admit,as a woman,i olso feel dia cantik.Nice to look anyway.Tuhan lebih menyayangi beliau...meninggal di usia muda.Semoga beliau tennag berada disisi Allah semula.

Ini membuatkan aku terdiam sekejap.Dunia hanya pinjaman.
Kita,tidak tahu bagaimana.

Apapun..kisah perjalanan jodoh aku berlangsung seperti biasa...semakin dekat,badan semakin layu.Penat yang sangat..tak cukup nafas nak hirup.Semalam pergi fitting baju.Yang korset tu agak ketat..mulanya aku ingat aku ni da obes ke apa..tapi korset tu drg jahit semula fit pada patung.Memangla aku tak muat!So dia bukak satu jahitan.Dia kata,"takpe  ni banyak lagi lebih..ade dlm 2-3 line lagi bole tetas".ok dia tetas satu,ngam2 je aku pakai..tapi bila duduk senak weh..xde oksigen..aku rasa nanti nak tetas lagi satu..sebab aku takut bila ketat sngt nanti aku pitam.bahaya2..jgn bahayakn diri..cantik tu cantikla..tapi SELESA LEBIH PENTING!

ok..pas da penat test baju sana sini..kami balik buat kerja.Aku da habiskan kerja balut botol kerepek mak mertua.letak riben je and sticker.Hantaran semalam baru bagi kak ngah..aku tolong dia buat sekali..buat skit2..buat simple je.letak2 bunga..gam..da suntuk kan..xde nak over2 sngt..Mak aku pon da stat bersihkan bilik tidur.Cuma bilik aku yg masih cam reban ayam!Oh my,need cuti sngt.dgn kadar segera.

Kusi Pelamin?Belum sentuh...cermin belum tampal..bunga kertas untuk bilik belum tampal.Bantal belum letak riben.oklah tu jer..Botol belum cat/spray..ranting2 belum cari..kad lebih belum potong.Wah,banyak gila kan kerja kau!Padan muka...

stress la fikir..tapi xmo pkla...hari ni da edar kad kat bdk opis.yang jauh2 belum send post lagik..esokla..nak carik alamat dulu.Seminggu lagi..sempat kut..sebab aku da cuti da Jumaat ni..yezaaaaaa...
Semoga segalanya berjalan seperti yg dirancang,lancar dan gembira.

Amin Ya rabbal al Amin.
Bismillah hilazi la ya duru,ma asmihi syai un fil ardhi wala fisama hi wahuwa sami ul alim.La illah ha illaAllah wahdahu la syarikalhu lahu mulku wallahu hamdu yuhyi wayumitu wahuwal ala kulishain kadir.

AMIN!






No comments:

Post a Comment