February 3, 2012

Dress Cinderella ke?

Hola Sayang2ku sekalian.
Pagi ni masih tarak keja kat opis,jadik aku pun men google la inspirations menarik yang bole diguna pakai..

Speselnya hari ni,aku nak reveal cerita kisah baju pengantin.Da lama aku booking butik ni.Mereka memang ada baju yang cantik2..tapi dress ala2 cinderella xbanyak.Disebabkan aku memiliki pakej yang terbaik,maka aku boleh memilih baju esklusif yang suka ati aku nak yang mana.Itu je kelebihannya.So kita kena guna apa pun facility atau service yg diberi pihak butik apa bila kita membayar dgn nilai yang tinggi.Aku tak nafi,i spent a bit more on baju and pelamin,sementelah event ni akan dibuat secara besar besaran satu kali.Tak salah.

Aku diberi 3 helai baju.Kalau nak tempah rugi rasanya..sebab bila la pulak masanya aku nak pakai baju mengerlip2 tu kan.tak berbaloi.Bukan artis pon..so sewa saja la.Lagipun kos nak jahit sulam ke apa bukan murah.Kena tempah awal.

Baju pertama untuk sanding aku taknak reveal..tu baju modern.Baju potongan pendek kat bawah so nampak aku lagik tinggi cam model gitu.Baju tu kaler PINK + SILVER BEADS..pasal konsep aku kan peach,pink and grey.Sweetla kaler tuh..So sebelum kahwin kena turunkan berat sebanyak 2-3 kg lagik..hoh.Baru solid.

Ok.Yang baju kedua,aku akan pakai masa nak potong kek.Ade sesi salin baju la plak..Curlass kau maria!hahaha...yang ni feeling2 cinderella skit..bajunya lebih kurang begini.Tak sama sngt,tapi kain kembang crumple kt bawah.Ade layer..and bahagian atas tu xdelah terdedah cam dlm gambar.Kau gila aku nk pakai camtu?Haruslah ade inner and lace mereka tambah di lengan.Aku kan muslimah..hahahahaha...so lace kt tgn tu cam gambar yg kedua.More less...

Gempak feeling anak puteri Raja!Ala..mana pernah merasa pakai baju kembang2 sebelum ni so time ni la nak pakai.hikhikhik...

so..datang nanti kalau nak tengok puteri raja xberapa nak ado ni..hahaahahahahaha...Gila..mm..takut plak tibe2..canee...


kain crumple kembang


lace lengan

5 comments:

  1. Hhahaha...wei....theme kaler sama la...haahha...adoiyai....aku pny pun peach kot...mak aku pilih kaler tu....hahaha...mix2 skit dgn grey..haha..tepat sgt...mcm mana la bleh tersama ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ke...atoyai...aku mmg da lama nk buat peach..da rsearch since last year sebelom tunang..nape kita asik sama je ni qist..cam ade aura2 je..hoho....aku punya side peach pink,ayie grey!hoho..tunang bln sama...theme sama..kawen pon bulan sama!!!

      Delete
  2. Hhahaha..tu la pasal...aku pun pelik la gak....semua sama..bezanya..aku xde pink..aku ada maroon...tema tu untuk baju masa kenduri kt umah aku...blah umah epul warna lain...mak aku yg nk sgt peach tu...epul nk grey...hahaa....nasib baik la kenduri jauh2.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp xper...peach aku gabung pink...tp baju aku pink.grey..so seb beklah...cuma family akula pkai peach n stgh deco in peach pink..ah..caca marba je aku pkai kaler..skg,aku tinggal borg2 and kad kawen jer..lain da setel..

      Delete
  3. Akupun carca marba gak..sbb bnyk pakai brg recycle...cuma kaler utama peach...kad kawen aku kaler peach..n baju pun peach..family aku pakai maroon n cream....theme aku bnyk kaler cream la...bg kene ngan apa2 kaler...aku mayb sabtu ni ingat nk g buat test HIV...

    ReplyDelete