February 27, 2012

kisah 2 - 2 bulan 3 minggu 6 hari

Aku nak menetapkan hati,untuk mengambil makanan berkhasiat pada 1 mac 2012.Aku ada 2 bulan untuk melaksanakan mimpi berberat 50.Baik..langkah pertama,aku akan beli susu anlene untuk umur 20 an tu.Orang kata,lebih baik minum susu tepung daripada susu HL yg frozen.Betul tu.Kalsium dapat direct.

Kemudian,nak membanyakkan sayur2 dan buah buahan /fibre supaya perjalanan lancar.Aku akan membanyakkan jugak makan cereal di waktu pagi.Wajib nih..mengurangi nasik.Membetulkan perjalanan darah,period dan berasa lebih ringan.

Langkah kedua, - bersenam tegar setiap wekend.Di taman..atau di Gym rumah.Azam bulan Mac harus dibuat ni..takde masa nak main2 da...duduk opis mengadap komputer je.takde xcercise.

peha dah mcm peha ayam..camane?Aku mahu hidup sihat...dan gembira dengan tubuh.Jadi harus mula daripada sekarnag menjaga tulang...dan kesihatan diri..
baik!

No comments:

Post a Comment