February 15, 2012

No Title

Semalam da kol Kak Lina,Briyani Recipes,kat kemuning,yang buat majlis tunang aku.Katanya nak bg quotation dalam 2 hari lagi.Sibuk alkisahnya.Aku nak bayo depo da ni.Hurm,sebenarnya perancangan persiapan tu kalau ikut perkara majoriti banyak aku da selesaikan tahun lepas.Yang membanyakkan hal ni adalah perisiapan deco sebenarnya.Ala2 Eric Leong la plak kan.Cantik x cantik x?Der...

Da tanya encik tunang perihal rumah yang bakal diduki.Katanya,rumah sewa milik ayah beliau akan dihantar notisnya kepada penyewa dalam hujung bulan 3,sebab kerja2 membaik pulih rumah comel tu akan dijalankan pada bulan 4.Aku cakap pada beliau,aku tak kisah kalau duduk rumah kecik,asal ada rumah,dan xpening nak duduk mana.Kata ayah beliau,mau pasnag tiles dan cabinet baru di dapo..jadi,aku harus turun untuk memastikan brg2 digunakan xlarik dr konsep angan2..hahaha..

sempoinya aku,lepas kawen kami berdua setakat ni baru ade sebiji lampu ikea,rug ikea,dan tv panasonic 32 inci..barang2 lain,lgsung kami xbeli dan xpk lagik...hahahah...tilam akan kami beli da nak dekat2 nanti..sofa ke apa ker..xbeli apa pon,tapi da ade perancangan untuk rumah tu.Biarlah rumah kecik,barang xde ape lagik yg penting,kebahagiaan yg hakiki dicarik.Baru rezeki akn melimpah ruah.

pastu pasal perancangan honeymoon ader,tapi mungkin kami xpergi direct lepas kawen..kalau paling busuk pun,dekat2 je dulu rehat minda dan badan.Perancangan besar,kami nak pergi hujung tahun..mungkin ke Indon ke,Krabi ke..Singapore ke(uss)..tgkla camne.bagi aku,bende2 camni kita bole set the date yg proper dan bila2 masa yg sesuai..xyah rush2.Nak tempah skg pon mesti da penuh dan ramai org..pasal cuti sekolah.

Lepas kawen aku harap bakal suami dpt tawaran kerja kat Brunei tuh,sebab aku nak ikut beliau kerja di sana.Ada kat Malaysia ni pun,macam sudi xsudi jer orang menghargai aku.Kecewa bawak diri jauh sikit,and prove pada mereka2 yg memandang enteng capability aku

whatever.
life must go on.Tak payah serabut nak pk banyak2.Ada rezeki,adelah semua tu.
Chiow.

4 comments:

  1. wah....semoga ayie dpt keje kt brunei tu...nnt blehla kitorg jln2 kt sana...hehehe...keje ape kt sana? under firm ID gak ke bertukar bidang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini semua hanya perancangan saja kawan..semuanya terletak pada rezeki Allah...belum ade ape2 kata putus.Jika ade,pergilah.Masih ID...tapi mungkin bertahan dlm industry ni untuk seketika..lihat sajala apa berlaku kelak.Ingat nak buat bussines.Masih byk rancangan..

      Delete
  2. Insyaallah, kalau ada rezeki mesti dapat tawaran berkeja dekat kepulauan Borneo tu. Beshnya.....hehehe~
    Semoga segalanya dipermudahkan ye Marlia.

    ReplyDelete