June 5, 2012

Sehari sebelum diijab kabul

selepas mendirikan rumahtangga seminggu lalu,aku keletihan nak hapdate cerita disebalik tabir sepanjang proses kawen berjalan.hrini aku baru berkesempatan untuk menaip.

sehari sebelum pernikahan

kronologi yang berlaku sehari sebelum nikah adalah air dekat rumah aku kering kontang..aku balik kerja the day before,bu kata no water.aku stress.Gila kau nak kawen ni jgn main2 air takde..nak wat kenduri kendara.nak buek cano,maka 2 hari pengantin xmandi proper...pagi tuh aku siapkan mini dais aku..Alhamdulillah berlaku seperti yg dirancang.Alhamdulillah menjadi mini pelaminku..setelah beberapa kali mencuba here and there..here my DIY Pelamin:

**sape berminat..bole pm ya..di facebook atau gmail**


tengahari tuh..lepas siap pelamin,aku berhenna (berinai) dengan kak nor..selama 2 jamla tangan aku mengeras..tapi design dia cantik..bole kontak kak nor kt blog dia..di sini

**cantik kan henna tuh..suka..tapi tahan seminggu jer**


lepas siap semua,cabaran kedua nak basuh inai tu semua,si pengantin ni guna air hujan yg disimpan ibu..sadiskan?takpe..sabar dalam mnempuh ujian..aku pon basuhla tangan dan kaki guna air rahmat Tuhan..stress tak hilang lagik.Petang tu lepas berinai aku lari jap pi kedai pengantin kt kedai taman putra beli gabus..ade yg xcukup!pastu pergi amik bunga pahar punya stand kt rumah bakal and beli bungan skit kat kedai achi umah beliau.Gila kentang kepenatan.

balik2 je rumah,orang khemah datang..warna kelabu,purple and putih seperti yg aku nak.Diorang pon buat kerja drg.Aku?da lembik..tak mandi dan kepanasan.hahahaha..

Alhamdulillah lepas maghrib tuh air start ada..sikit2..Yela,malam tuh ayah aku buat baca yassin and doa selamat.ajak org2 gang mengaji.Aku da tersengguk2 kat dapo.Bilik pengantin?aku tak sentuh habuk..lepas balik pakcik2 mengaji dalam kol 10 tuh baru aku start deco bilik akuh..hoh.memang tegar tak hengat.aku buat simple je bilik tuh..ni ha biliknya...xmacam bilik pengatin pon..sempoi je.

Aku pon tak ingt kol berapa..aku terlelap...dan esok tuh hari mendebarkan!cekidout.







1 comment:

  1. aku pun suka henna lukis kt tangan tu...tp sayang mmg xtahan lama.....erm..mana gmbr bilik? xde pun...

    ReplyDelete