June 7, 2012

Ahad paparazi berebut amik gambar

Pagi2 jam 8.30 bangun..wah memang nyaman tido dgn air cond bila badan penat..bangun aku terus check baju sanding untuk diasingkan memandnangkan aku ada dua baju nak kena pakai..pergi gosok baju skit mana2 komot..tudung and kemas bilik tidur.Hubby pergi amik brg and sarapan pagi.Lepas dia amik,aku x pi saraan pon.xmakan pape..xde selera nak makan.Aku minum air kosong je.tengok jam pukul 9pagi.Aku pon bawak banyak gila barang..baju and keperluan lain menuju ke dewan.nak tgk final checking.Sampai dewan,nampak orang razis Pa system baru smapai.kelam kabut ktrg tulis benda2 yg dia nk cakap untuk merenjis.aku pon tulis la cepat2..peliknya family ktrg berdua sorg pon xde kat dewan lagi..kitorang pengantin yg sampai dulu..

Ni creepy experienced berlaku.
Masa turun pergi bilik persalinan,nak letak baju,aku tanya hubby,mana beg tarik.ada dlm kereta tak?dia berlari pergi tgk..OHMYGOD!!!TAKDE!!

Aku da cuak..dem.cane nih..aku tak bawak ker?pastu aku puas pk cepat2...and aku cakap kt hubby,
"i think bag tu depan pintu bilik kita..or dekat lift!OH GOD!!!"
hubby i panas hati la...dia kata xper,dia pergi lari tgk.Aku kat dewan d blur kejap..camana bole clumsy sampai tertinggal bag penting tu!!bag tu ade brg2 aksesori kasut sume..aku tak putus2 doa,permudahkan urusan aku haritu.janganla ada benda tak elok.

Puas aku kol a few times,hubby baru angkat.hubby kata bag tu elokje berdiri depan pintu lift.Alhamdulillah takde org yg amik or bukak!!Terima kasih Ya Allah..permudahkan aku.Lepas da berjaya bawak bag ke dewan,check everything ok..Kmai keluar..da terlewat dari waktu dijanjikan,MUA da kol kata OTW.memang aku kelam kabut tak ingat..larik sana larik sini..

pastu sakit perut plak.Nak pupu...toilet kt bawah xde air..aku xjadik pupu,pergi toilet luar dewan..sib baik ade air..hoh.Gila.Pas da pening2..and cuba bertenang,ktrg pon pergi apartment balik,sebab org video da sampai depan pintu.da terlewat skit..Sian drg..melepak depan pintu bilik!

ktrg pon nk masukla masuk kad.Dem,kad problem plak!xleh accsess..Hubby da presure.Dia kata,tunggu kejap and turun pergi bawah.Memang kena semburla receptionist drg..sebabkad ktrg tuh tah dr hari sebelom tuh cam kejap ok kejap x..aku tak taula apa yg disembur laki ku  tp dia kata dia baling kad tu,marah sngt sebab menyusahkan video man ktg ngn photographer yg da tunggu lama.Penat kot ktrg pagi tuh!patut mekap kol 11..MUA aku lambat 20 minit..video pon start lambat..Nasib baik masa sampai tuh,MUA aku ni da nama proffessional..dia mekap kejap je..dalam sejam camtu..org2 video pon buat kerja drg ngn photographer..aku diam2 jela..

masa fitting baju pink grey aku cam frustrated skit..sebab kain ngn baju longgar.huh!!!aku loose weight skit agaknya.,sampai aku suruh akak mua pinkan..masa aku try a few times before,kain tu semua ngam2 body..so aku rasa sngt longgar..hohoho..betulla org kata,masa fitting jgn suruh tailor longgarkan..biar je fit..

Lepas da siap mekap sume,aku tgk muka,mak aih nampak garang skit...xperla still ok.Pastu da berdebor bila turun lift and naik keta Alphard kawan ayah..

Sampai je dewan..aku tgk ramai org kat entrance...eh debor2 dah..
Turun je semua mata tertumpu.Ade a few yg aku nmpak kawan2 da datang..suka2..=)))Pastu bila ktrg jalan je ke red carpet,camera ching ching kt mata da macam paparazi eh..Rasa debor tu da hilang skit..Kompang pon bertalu2...eh..mmg rasa raja betul la..org happy..

memang priceless la pengalaman ni bila tgk org2 dtg senyum tgk wedding kita..jalan berdua..syiok weh..pastu masa kat atas pentas,mata melilau tgk kiri kanan.tengok kt candy area,budak2 sonok amik..tgk kt photo area,ade org happy main2 props amik gambar..bisik kt hubby,

"alhamdulillah they love it honey"
"yes..betul..nampak"-hubby

sambil mulut belajar sengih2 dan sengih..tgk everything berjalan lancar...rasa bless sngt harituh....semua family happy and it makes me feel relief sngt..

lepas sesi renjis,pergi makan beradap...mmg xde selera..aku makan 3 suap je nasi kering...hubby pon xde selera...ktrg sengih je lebih...xlama makan..amik gambar..ktrg naik pergi tukar baju second..gown..hohohohoho

tengok e org tgh ramai masa tuh..mula2 nak potong kek..tgk pisau xde..hahah..mampus...aku pon bijak cover line,aku turun dulu,aku cakap kt hubby kita nyanyi dulu...suruh cousin ayie,manan amik pisau dr mak ngah..

so razis pon pasang lagu dua insan..ktrg yg memang kaki karok,pon balunla nyanyi...hahahahah...xd rasa malu dah pasal mmg suka menyanyi..lol.Dah cover tuh,ktrg pon potong kek..lepas potong kek,sekali lagi aku rasa bless ngt2...sebab dr atas aku bole nampak how many people yg que up nk amik gambar..group by group..oh,sngt awesome pemandangan tuh!sampai kami xdapat nk turun pergi salam2 org...sebab nk turun je ade org nak amik gambar..nak turun je ade org dtg...even nk amik personal posing pon tergendala oleh OP bila ade org dtg..happy..happy and happy!!!

petang skit bila da ok..ktrg pergi oudoor kt taman pudu yg semak..
harap cantikla gambar..sampai naik kerengga dah haa...balek tuh collapse weh..memang bless sngt2..semua berjalan seperti yg dirancang...happy sangat.Terima kasih pada yang datang and yg bagi hadiah.Thank you very very much from bottom of my heart.you guys rock!

Selesai satu fasa dalam hidup..single lady bernama leeya lee bertukar status sebagai PUAN LEEYA ASURI.Semoga selepas ni banyak lagi exciting moment bakal dilalui bersama.Amin Ya Rabbal Al amin atas kurniaan Mu Ya Allah...kerana kun fa ya kun Mu,kami sah menjadi suami dan isteri.amin.LEga sudahhhhh~~~~~





enjoy our wed picturee!








1 comment:

  1. Memang moment yang sangat2 indahkan Marlia? Pas dah selesai majlis, bila tgk orang lain kawen mesti rasa macam nak bersanding & pakai baju lawa-lawa sekali lagi. HEHEHE...sbb time tu kita jadi tumpuan. HAHAHA..apa pun selamat melayari bahtera rumah tangga. :)

    ReplyDelete