June 7, 2012

Sabtu Yang Lembik

Selesai majlis nikah hari Jumaat,hari sabtu menjelma.pagi2 lagi da kemas sikit2 barang2 pelamin yg bersepah dgn hantaran.Siap sikit2 aku ready to go ke dewan untuk membuat persiapan majlis sanding.All my sisters bergotong royong lekatkan sticker kt doorgift.Aku ke hulu ke hilir tgk pakcik ramli mubari pasang barang2 meja kusi bagai..Tak lama tengok orang2 pelamin Rins datang bawak props yang bagak2.

Aku bagi arahan nak susun macamana setting majlis.Memang terkinja-kinja dibuatnya..nak check sana and sini.Makan pon tah ke mana.Aku tunggu ayah setup meja welcoming area.Sementara tu dalam tengahari,aku bawak mamani pergi check in service apartment kat seri cempaka dengan hubby.Mmm..okla..besar juga..dah check in kami kmbali ke dewan.Banyak kerja nak buat.Alkisahnya,pokok besar ayah carik hanya ranting putih kosong.Takkan nak biar camtu jer..puas aku pk camana nak kasik pokok tuh bernyawa..sebab aku da keletihan dan terlupa dekountuk pokok tuh.berbekalkan otak seni aku decide recycle things and use whatever barang2 yang masih ade dan dibawa dr rumah.

so aku suruh adik2 sepupu hubby gunting crepe paper and tissue papre buat crumple and bunga skit2..and gunting logo kad kawen pakai benang gantungla sesuak sesedap hati korg kan..aku da pening nak pk macam2 harituh..bole kata pengantin dua2 mmg lembik membuat semuanya.Dah memang janji aku bagi mak abah relax..mmg drg relaxla..drg tolong mana2 ptut je..the rest,deco semua control by us.

ni antara kenangan memantau kerja dan membuat kerja..


masa ni kena marah dgn b..sebab aku da xlarat nk balik tido..dia nk wat keja lagik..seriyes aku da nak pengsan..


ni gambar cik yus amik..aku tutup muka sebab mata da merah...hahahah..

pelamin da start naik..tiba2 dalam kol 8 lampu dalam dewan padam..haa sudah..bergelap budak2 pelamin..drg pon bangun and gi makan dulu.ayah gi cari technician check..tapi tak lama pastu ok dah.takut aku nok..Alhamdulillah semuanya ok.

aku di dewan sampai jam 1 pagi..setup meja makan..da ngantuk gaban..Alhirnya dalam 1.30 balik apartment and pasang air cond,collapse!!

No comments:

Post a Comment