June 6, 2012

Jumaat saksi Kami da sah!

Debaran masih tak rasa lagi pagi Jumaat tuh.Sempat aku tacap pelamin and buat bunga telur..aku tido kejap..baring2 kejap.Pastu aku da siapakan deco meja.Mintak adik2 letak kt meja.Masuk je tengahari aku da berdebar.Aku pergi mandi and siapkan diri,tetiba dalam kol 2 aku punya MUA,kak Lya sweets meletup call.Ok,dia da nak sampai.Cuak tetiba di hati.Bila dia sampai dan kami bermuah muah,dia masuk bilik and start ready bukak beg besar dia.kak Lya ni mmg sweet sngt u olls..dia mmg happening.Suka borak dgn dia,tapi regret tak amik gambar dengan dia.haish!

Kami pon berpot pet2 sambil dia sental muka aku.Bestnya mekap dia aku xrasa berminyak and aku tak rasa tebal..aku tak rasa fake..tau2 lepas setengah jam solek ok jer..tak lama dalam tuh,aku keluar jap tengok OP aku da sampai..si Izzul dari MyCuteMoment.Muka dia sebijik tengku imran..Dia pon masuk tangkap2 gambar aku.Harituh tah kenapa aku rasa akward gila nak berposing.nervous tak pasal2..sampai a few times izzul kata,jgn tense sngt leeya...jgn ketat sngt senyum leeya..bla bla..sampai aku da segan nak senyum!LOL!!tapi,ixzzul ni best...dia kelakar.Cite pasal wife dia yg nak beranak da..la macam2..layanla dengan diorang nih.

dekat kol 3.30 orang video plak sampai..LHMediatv datang 2 org ngn crew back up drg.Rumah aku agak sempit..so aku pon xtaula apa yg drg shoot.habis bapak aku semayang pon drg shoot..adik2 aku mekap semua..Drg paling suka main props handbouquet aku..macam2 drg buat..terbalikkan la..baringkanla..amik bawah katil pon ade nok!Aku biarkan je..sebab tak siap mekap lagik.Dia stand camera dekat ngn aku..segan aih!!Bila aku da siap mekap,kak lya suruh tgk cermin terus aku terkejut..mak aih..cam retis dah haaa...LOL!Aku hire mekap artis memang artisla dia tacap aku.happyla sebab muka jadi cantik..perasan dow!!x..x..gurau..mmg puas atila..pastu masa da pakai tudung semua,one of the crew video kata,muka ko ni cam sorg artis tula..sapa ya..aku lupa nama dia.Aku pon senyum jela.Artis plak dah...Pastu dia ingat":Haa..shila amzah!".Aku terkedu jap.Shila Amzah??erk...aku takdela peminat shila amzah tp napa dpt muka cam shila amzah..hahahahahaha.aku sengih jela.

Lepas shoot semua,izzul usik aku,artis weh!!Siot...pastu bila aku keluar bilik,semntara pihak laki sampai,drg suh amik ngn family dulu..kakak aku jerit,"weh..asal ko sebijik shila amzah?"ok..kenapa nama dia disebut berulang kali?haish...semua family aku setuju ckp kakak aku and drg berebut nak amik gambar aku secara bergilir2 cam paparazi.memang terasa artis wannabe jap.LOL!!hahahaha...aku pon posing2 gembira...sampaila masuk bilik balik,and a few minutes dgr rombongan laki dan imam dah sampai.Ok.SUMPAH!ni bukan cite lawak..aku tetiba sakit perut angin nebes...aku da berpeluh2..tetiba je ade perasaan tuh..dem betul.

**korang tgk gambar ni..sama ke??nilai la sendiri**



aku relax..tarik napas,mak aku masuk suh kuar..Tengok luar,mak aih ramainya..mata memasing memandang.nebes nok!Pastu bila imam da cakap itu ini bg tazkirah sume..time ditunggu 8 tahun muncul jgk..time akad la...hohoho...Alhamdulillah,si suami lancar je menyebut..and tup xsangka aku da berlaki rupanya..hahahaha..cam mimpi jer..salam semua..pastu sesi batal air semayang..malu2 kucingla kan..sarung cincin semua.Imam mmg best..sempoi..kelakar...best.OP gn video man buat kerja memasing aku da xpeduli keliling.Rasa lega sesangt..so angin jahat pon da hilang secara aotomatik.

happy..happy and happy.kengkawan rapat dtg..ade yg xdtg..ramai jgk xdtg..hari kerja kan.xperla..then last part tuh mmg gila skit.malu skit nak buat.berlakon skit tuk video kt rumah aku..aku pon xtaula camana ropenyer..tak sabar nunggu nih.hope everything is ok!!

Alhamdulilah..akhirnya..kami da jadi suami isteri yang sah!hooray!!!!!








2 comments:

  1. Alhamdulillah, congrats Puan Marlia :) -dayah seraya

    ReplyDelete
  2. yeay! i suke gile make up you! tahniah, semoga kekal hingga ke syurga for leeya and ayie!

    *make up lawa, OP and video pon best gak :P*

    p.s : nnt nk tgk gamba wedding!

    ReplyDelete