April 2, 2012

sebulan lagi

sebenarnya..aku terlalu banyak perkara yang mahu ditulis.digarap.dan dikongsi.Entah kenapa..semakin banyak perkara berlaku,semakin tersisip sisi kerunsingan.Aku baru saja meletakkan jawatan sebagai seseorang di sebuah syarikat.Keputusan ini diambil setelah meikirkan sedalamnya..segala yang tersirat dan tersurat.

Janji Allah itu pasti.Ada rezeki jika berusaha.

Maka..berusahalah aku selepas ini mencari kedamaian.
Lebih baik dilakukan sekarang,atau rugi dikemudian hari.Mengais-ngais..mencuba nasib dalam banyak harapan.

Mm..cerita terkini,aku akan pakai gigi besi minggu depan.Berfikir lama untuk memakai sebab mengalami sindrom penakut yang terlampau,akhirnya,aku berkata pada diri..till when..hadapila semua ini dgn gembira..untuk kebaikan.Dorongan dan paksaan Encik Tunang yg jadi sponser besar,telah membuatkan aku terduduk dan mendengar saja kata beliau..Terima kasih love.Terima kasih sebab sayang aku sampai macam ni.Hadiah hari jadi katanya...mahu lihat aku gembira..

ketakutan itu ada..tapi aku persetankan aja.X-ray gigi sudah dibuat.Plag acuan pon da.Kata doktor mungkin tak perlu cabut,tp perlu lihat keputusan dulu.Jadi berdebar tunggu minggu depan.Untuk pasnag bracket.Encik Tunang kata mesti comel da pakai gigi besi..sebab dia kata perempuan pakai gigi besi nampak comel..lebih2 lagi kalau bakal isteri dia pakai.He willing to spend more.katanya.

mekasih banyak2.
mm..cerita pasal kerja kahwen,sabtu lepas sebelom sampai rumah sempat aku ke hari kraftangan kebangsaan dan menyambar bakul murah untuk hantaran..ade 6 biji smeuanya..size berbeza..bentuk pelbagai untuk aku DIY hantaran.Banyak kerja DIY belum setel ni.Sekarang sedang menghabiskan sisa2 buat DIY bantal hantaran.Bunga pon smeua da beli,tinggal nak buat je.

Barang hantaran,sudah beli kecuali cincin!semalam beli fragrance di pavilion,bodek abg salesman,dapatla clutch georgio armani..dan sample 2 botol kecik.tertarik dgn bau haruman georgio armani..kami beli sepasang.Lelaki i belikan yg jenis sport sebab Encik Tunang slalu bersukan.pastu dpt voucher 70 ringgit..okla tuh!sebenarnya d apusing byk tempat fragrance..aku sngt suka KENZO..tp kenzo mahal la..dpt skit je lak tuh..minyak wangi dua..jer..da smpai 600..mampus tau!jadik..rasanya nak beli sndirila nanti kena beli single je..menagis xdpt beli...T_T..


brg lain semua da check~done already.lega skit.
DIY centerpiece table sedang berlangsung.Ade yg recycle dan diubah..seronok DIY ni...macam2 dalam otak.Semoga apa yang dirancang,mendapat restu daripada yang Maha Esa.Berdoa,semoga semuanya selamat seperti yg dirancang.

Permudahkan urusan ku setiap hari.
Berikan aku kekuatan untuk menghadapi apa jua kesukaran yg datang.
Amin.Ya rabbal Al amin.

3 comments:

  1. Semoga dipermudahkan segala urusan ye Marlia. Urusan kahwin ni memang memenatkan. Tapi once dah settled, rasa lega sangat. Sampaikan tgk org lain pakai baju kawen cantek2 pon rasa macam nak kawen skali lagi. HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..congrats erni..maaf xdpt attend...cantik kaler biru..tp nape cam kurus sngt?tgk i ni..da xde der kurus sngt da...makan jer..da nk dekat ni lagik mau makan.haish!

      Delete
  2. Leeya,
    Kurus ke? Tak tahulah kenapa... makin dekat majlis makin kurus lak hari tu...huhuhu....tak sabar nak tengok DIY hantaran2...mesti cantek...best3..

    ReplyDelete