December 27, 2011

Jangan Bimbang Sayang

Apa yang menarik apabila kita duduk dengan golongan matang?
of course,you can be matured.

Beberapa hari lepas,aku berkesempatan bertemu dengan manusia2 hebat.Ya,teman aku orangnya hebat.Bekerja .belajar dan punya capability dalam bidang yang berbeza,tapi mampu mengupas isu dengan sangat relevan.

Menjadi pelajar,menuntut kesabaran.tapi ilmu itu berguna untuk masa depan.Masa yang panjang untuk diakhiri dengan senyuman adalah worth to wait.Ya,buat temanku,Aizar Azman,jangan risau tentang masa depan.Akhiri dengan ijazah cemerlang,aku yakin kau mampu jadi bussiness woman yang berjaya.Rezeki ini sentiasa ada.Aku juga masih berlumba-lumba mencari sesuatu yang bole dibanggakan untuk menjadi diri sendiri.

Daripada sudut pandangan seorang landscape architect,pemegang Master bertubuh genit cik siti syamimi,berbual dengan kau buat aku rasa, aku berada di level yang penuh dengan perdebatan.Aku suka.Banyak perkara kita kupas,selari dengan psikologi pemikiran kau yang matang.Tapi..bersabar ya..aku doakan kalian dipertemu dgn jodoh yang baik2.Jangan risau tak punya teman lelaki.Kerna mencari yang sesuai,selalu menuntut kesabaran.yet again,kesabaran is the key to success.

Daripada bidang design melompat ke bidang syariah and law.Seorang teman lama yang terpisah hampir 13 tahun,dipertemukan dalam satu wedding teman lama juga.Cik syazana,anda seorang yang lemah lembut dan manis.Pasti ada jejaka akan menyukai kamu juga.Kau juga orang yang baik.Aku tau sedikit akward berada dalam situasi kalian yang masih memikirkan,siapa si jejaka hati yg akan bertakhta sementelah kawanmu ini sudah ingin ke jinjang pelamin.Setiap daripada kita melalui fasa yang berbeda dalam hidup.Kau mana mungkin tahu apa yang telah aku lalui sepanjang perhubungn ini,dan aku jugak tidak merasa apa yg kalian alami selama ni.Kisah kita benar berbeda,tapi percayalah..semua ini sudah ditakdirkan.

Sejujurnya,aku rasa gembira dapat share sesuatu untuk kalian.Kita membantu,selagi boleh dibantu.Soal jodoh,bukan kita yang tentukan,tetapi wajib untuk kita berusaha.Aku yakin,2012 akan beri cerita baru untuk kalian,dan jauh drpada sudut hati aku,aku mendoakan kalian akan mengikuti langkahku.Pasti,aku orang pertama yang nak berkampung di rumah kalian!!

Ingat..aku akan alami fasa baru,dan cerita baru..lebih jauh perjalanan dan ranjaunya.Kalian,gembira saja dengan apa yang ada ketika ini.Pasti kita berjumpa lagi..dan pasti,ada kisah baru dan segar akan aku dengar daripada kalian!

Love you Guys.Sayang.XOXO

1 comment:

  1. aku baru baceeeeeeeeee...terharuuuuuu!

    thanks for the doa..

    saya mendoakan juge jodoh anda berpanjangan hingga ke syurga. moga kite sempat buat perjumpaan sebelum anda mengakhiri zaman bujang. buat sumtin yg fun!

    ReplyDelete