January 4, 2012

kakak kantin yang hilang

hari ni,bermulanya kisah hari pertama aku di sekolah.
kata adik adik aku yang masuk tadika dan darjah 1.Tak lupa pada semua budak sekolah rendah dan menengah kot?Selamat menempuh alam terbaek sepanjang zaman!Anyway..kenang zaman masa sekolah rendah,aku teringat satu cerita.

Masa aku sekolah rendah dulu,aku sempat membesar sampai darjah 3 di sekolah kebangsaan bandar jerantut,pahang.Ada sesetengah cerita masih segar dalam pale otak,antaranya kisah budak kecik dan kakak kantin.

Dulu,masa darjah 3 aku selalu balik lambat...sebab aku tunggu kakak aku yang darjah 5 tamat sekolah.Biasalah budak darjah 3 kan balik setengah jam awal.So,port terbaek aku waktu tu adalah atas bukit atau kantin,kacau ada sorg kakak tu.Bila lapar aku akan selalu beli keropok atau goreng pisang dgn harga murah (waktu tu).Aku berkenalan dgn sorang kakak,serious shit aku da lupa nama beliau!Dem.Tapi xper,aku ingt lagi muka dia.Dia putih gebu,org Kelantan tak silap..Muka dia iras Zizie Izzete.Sweet.Aku selalu kacau beliau kat kantin..borak2..kadang2 aku mintak goreng pisang free atau air oren free..Gila babas.Akak yg cute tu pun layan je aku.

Tah macamane,hubungn kitrg sangat akrab cam adik and kakak.Satu ari dia ajak aku pg makan kt restoran ari sabtu.Dia bagi aku surat.Dia cakap nak jadikkan aku adik angkat,sebab aku best sngt.Hohoho..aku kan adik yg baik..lalalala..tp aku sedih xdapat pergi sebab mak aku xkasik..Tak lama pas kami berkawan,kakak tu pindah.Sedih kat ati aku.Maka,hilangla terus contact beliau..dan lepas beliau pergi,ade sorg lagik kakak hitam manis ganti tempat.Aku pun tumpang kasih mesra kat kakak baru ni.Lama2 kitorang akrab,kakak ni pun jadikan aku adik angkat dia.Aku selalu cite masalah2 sekolah kat dia..dan dia pon selalu bagi aku makan free lagik.Mase aku dapat nombor dua dalam kelas,dia siap bagi aku surat jgk..pastu kasik aku adiah 5 ringgit.Baikkan?walaupun kedua2 org kakak ni bukan kakak kandung aku,tapi aku dapat rasa kasih sayang diorang.

Nampak tak?
Aku seorang yang easy going juger.Bole diajak berbual apa pun topik dan Alhamdulillah disenangi.Kalau ade yg tak senang dgn aku tu,aku mintak maapla nok..Kita kan manusia.Tibe2 aku rasa rindu pada mereka,dan mmg aku da tak tau mana mereka pergi sementelah aku berpindah ke kay ell mase darjah 4.

Jadik,dalam kehidupan ni,berkawanla dgn sesiapa pun,walaupun dgn makcik cleaner.Mereka ade sesuatu yg kita tidak ada.Berkawan dengan golongan elite smata2 tidak semestinya menjadikan kita MANUSIA..=)))

No comments:

Post a Comment