January 26, 2012

Cerita kahwen sekali sekala

hidup ni terlalu singkat untuk dibaziri dengan perasaan sedih dan menggusarkan hati,kan?Lebih baik capai apa yang telah terhidang dihadapan mata.

yeay.
Tak mengapa.Semua ni sementara saja.Lambat laun semua pun pasti akan musnah.Sebelum kemusnahan itu datang,lebih baik aku fokuskan kehidupan baru yang bakal aku lalui.Lately,i heard a lot of bad story from my friends about their other friends regarding wedding issue.My Dear God,please smoothed my matter.Lain orang lain dugaannya.Jadik,biar aku berfikiran positif,dan tidak menyamakan apa yg mereka lalui untuk aku memikirkannya.

Biarkan.
Setiap kita punya bahagian masing2.Aku harap semuanya mencapai arah yang diharapkan.Persiapan?Bagaimana ya..mm..macam biasa,borang2 penting belum lagi isi.Masuk Februari baru nak mula,sebab borang HIV pon valid 3 months saja..so kena choose the right time to do it.Hujung Februari akan mula mencetak kad undangan.Design?masih fikir.Persiapan lain,banyak sudah di booking,cuma meneruskan pembayaran susulan.

Untuk nikah di rumah (seperti yg aku plan) persiapan simple tapi banyak nya perkara harus diambil kira.Cadar dan bantal semua sudah siap dibeli.Tinggal nak patch bunga felt kat bantal belum..Malasnya!!!Err...nanti aku upload ya.Bunga tangan sudah siap satu.Lagi satu belum.Malasnya!!!ok..lepas tu,frame IKEA sudah siap di spray kaler..cuma langsir belum beli.Nantila beli..

Hantaran?ok..cincin belum beli...Buku Agama sudah,kemeja pon sudah.Tinggal perfume and tikar sejadah and pelekat belum.Kami tak banyak beli barang peribadi,tapi banyak beli barang untuk akhirat sebab itu lebih penting.Gila2 agama jgn lupa.Last week encik tunang belikan Al Quran..sangat best,sebab Al Quran tu besar,and tulisan pon terang2..besar2..aku suka.Jelas dan seronok nak baca.Telekung dan sejadah belum beli.Barang2 persendirian ni bila2 kita bole beli,tapi dalam rumah,mesti ada sejadah dan Al Quran.

Persiapan Mini pelamin di rumah masih dalam proses.Bunga telur?mak xlarat da nak menggentel,so mak beli je kat kedai.Beres!Tu pun belum beli..Mak tengah gubah pomander.Satu da siap.Ada satu lagik.Pastu nak bertukang skit..tu bulan 3-4 baru buat.senang je nak ketuk2 tuh..

ok,yang dekat dewan mak agak pengsan skit nak buat.
Banyak jugak dekorasi belum tersentuh.tapi welcome area banyak juga almost done.Ide abanyak,tapi terlarat nak kejar..so kena tarik napas..and mula satu2.Kau ingat kahwen ni sng?Sebenarnya senang,tapi mak ni dgil..nak jugak susah susah...sebab aku bkn org berada,tapi nak jugak feeling2 org kaya..Maksudnya,aku bole hasilkan smtg yg low cost tp cantik dia bolela disetandingkan ngn org ade duit..At least!Kau mampu?

hohoh..
tak kisahla..yang penting,banyak gila lagi kerja nak buat.This week nak pergi site.(dewan).nak buat layout and measurement.Macam ID da..

nanti2la mak update pasal bende2 lain ya...mak xsihat.batuk and seseme tak abes.

4 comments:

  1. untungla org dah nak kawen hmmmm haha

    ReplyDelete
  2. aku baca ni aku ingat mak ko yg tolong buat mcm2..btul2 bersemangat nk dpt menantu...skali last2..mak yg salah nok!..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. atoyai nok!!ni mak jemah lah..xde der mak aku buat..mak aku jadik mem jer..

      alif besties: untungla..ade awek nama jazmine.LOL!

      Delete
  3. hahaha..tu la..salah paham daaa...mak aku pun mem jugak...mem yg suka sponsor riben...wedding planner..semua mak aku..theme color pun mak aku yg decide..aku ikut je la asal mak aku happy..ye dok??

    ReplyDelete