August 26, 2013

SABAR la Sabariahhhh

SIAPA YANG TAKNAK ANAK?

haa..nampak tak caption beso tuh?emo?dulu yer aku emo tahap gaban bila orang keep asking me,bila nak ber3????tapi skg..aku da cool..watlek watpis sambil makan kacang masa raya lepas.

wahai sekalian umat Islam yang ku kenali..makcik pokcik..esp..kurang ajar kalau kita tanya balik diorang
"Pakcik..makcik...agak2 tahu tak bila malaikat maut nak cabut nyawa?"

haa..ganaskan soklan tu..tapi aku tak jahat dan sampai hati nak lontarkan soklan tu pada orang-orang tua.Bersangka baik.Mereka tanya mereka concern.Concern ke?Bagi aku..kita senyum jelah.Aku tak pernah kisah kalau orang itu bertanya dengan nada yang lebih lembut dan diakhiri dengan..takpe,doa banyak2..dont rush..instead of,"Bila nak ber3 ni??"dengan lantang bertanya dihadapan orang-orang yang rapat dan penting dengan kita macam ibu bapa..ibu bapa mertua?Can we..as society learn how to use proper communication?dude,kalau anak ni seperti kita mengeluarkan produk dari kilang,i will..i will spend to have that factory.Malangnya,TIDAK.

is a gift from Allah.ALLAH.can read this?yer..dari Tuhan kita Yang Maha Penyayang..lagi Maha Pengampun.Now,i would like to say,da lali..dah sampai rasa takda perasaan dan air mata dan takde kudrat dah nak keluar air mata,because life must go on.Usaha..jangan risau..itu antara aku dan Tuhan.Cuma,aku minta...pada kalian yang membaca entry ini,please..respect..and think before speak.

Masa kita ada,kita akan cakap dan bertanya dengan mudah.Contoh..anda bertuah memiliki 4-5 orang putera puteri jadi anda akan berasa mudah dan senang untuk bertanya pada orang lain bila kau nak ada ni?kau rancang ke?

Cuba Tuhan beri kau ujian macam aku..mesti kau terdiam.Kau akan faham kelak bila insan kau sayang tiada depan mata.Kau akan tahu perasaan orang yang ingin tapi tiada masanya lagi untuk mereka.Tapi aku tak marah..aku biarkan saja dan aku maafkan.Aku hanya enjoy dengan kehidupan yang ada.Berloving2 dengan suami yang memahami.Kita cemburu dengan kehidupan lain sampai kita terlupa untuk bersyukur dengan kehidupan yang kita ada.

let people talk..u keep move forward.
Keajaiban itu selalu ada.Kita mesti positif.Kita mesti yakin.Pergantungan kita dengan Tuhan.Pekakkan telinga dengan gurauan kasar yang pernah kita terima..kerana Tuhan bersama dengan orang2 yang sabar dengan ujianNya.

PEACE!
=)


2 comments:

  1. ermmm.. mulut orang lia. masa aku preggy second ni pun orang sibuk tny... cepatnya?? kecian kat abang... T____T
    da mengandung xkan nak gugurkan plak sbb malu rapat. Bodoh dorang ni. sakit hati.

    ReplyDelete
  2. sekarang da tak pikir sangat da alin...let it be..sekarang fokus pada diri sendiri dan kerjaya jer..cepat lambat Allah je tahu..stress pon tak guna kan..

    ReplyDelete